Sociale medier

Sociale medier er populære som aldrig før – er din virksomhed social?

Instagram, Facebook, Twitter og Pinterest er blot nogle af de populære sociale medier, som flittigt bruges af både private og virksomheder.

Fælles for sociale medier er, at man kommer tættere på sin målgruppe og sine brugere. Dette giver dig mulighed for at brande dig selv eller din virksomhed og skabe troværdighed.

Tænk på de profiler, du selv følger på et socialt medie. Engagerede virksomhedsprofiler, som tager sig tid til at svare sine fans og interagere med dem, er de profiler, du husker.
Et hurtigt svar via fx Facebook får dine brugere til at føle sig værdsat og hørt.

En vigtig faktor at huske, når du opretter sig på sociale medier, er din kommunikation – har du styr på den? Du kan risikere at blive mødt af vrede og utilfredse kunder, og her er det vigtigt at tage sig tid til at svare – og endnu vigtigere; at man overvejer sit svar inden det bliver sendt.
Der findes talrige eksempler på kommunikationsfejl via sociale medier, hvor virksomheden ikke har haft styr på sin krisekommunikation, og ender med at gøre situationen værre.

Vil du have hjælp til at komme i gang med sociale medier og hvordan du kommunikerer med dine fans? Kontakt mig for en snak.